Jdi na obsah Jdi na menu
 


Acoustic 160 + box 468 + box 469

Acoustic 160 !!! Z po léta kompletované sbírky (viz foto) - špičkový full stack 8x 12“ od zaniklé kalifornské firmy Acoustic Control Corporation. Stav všech komponentů je 100% - jako nový. Vyrobeno v letech 1977 až 1981. Jedná se o raritní kompletní sestavu Acoustic 160 head + Acoustic 412GS kosený „A“ box + 412 G rovný „B“ box, vše v provedení Brown tolex (viz. foto). K hlavě je také originální user manual a service guide. Box Acoustic 412 GS obsahuje 4x originální repro Eminence USA a box Acoustic 412 G obsahuje 4x Celestion UK. Acoustic 160 je celolampový zesilovač made in USA, který je přepínatelný mezi 60 a 100W. Obsahuje 4x 6L6 v power sekci a 4x ECC83 v preamp sekci, kterou je navíc možno přepnout na FET-preamp použitím switche na zadním panelu ampu. Tyto ampy jsou dnes velmi těžko k sehnání a jsou plně identické s modely 164 a 165 což byla komba, která používal mimo jiné třeba i Frank Zappa. Takovýchto kompletů Acoustic v naprosto zachovalém stavu jako je tato hlava plus oba boxy je dnes po světě pouze několik exemplářů. V principu se jedná se o 100 wattový dvoukanálový amp, který umí být velmi hlasitý a přitom zůstává zvuk absolutně čistý, to při použití prvního kanálu, nebo umí vytvořit perfektní bluesové zkreslení na druhém kanálu. Zvuk zkreslení je i při nejvyšší úrovni velmi teplý, typicky lampový a plný, ale přitom stále zůstává dynamický. Při použití EQ a pasivních korekcí lze vytvořit neomezené množství typicky lampových barev zvuků. Na předním panelu je zleva Input pro 6,3 jack a pak následuje dvojice dvojitých potenciometrů označených jako Volume1/Master1 a Volume2/Master2. Spodní část potenciometru je pro master volume kanálu a vrchní část nastavuje gain zvoleného kanálu. První kanál (Volume1) umožňuje plynulé nastavení zvuku od brilantně čistého, přes jemný crunch až po bluesový zvuk zkreslení. Druhý kanál (Volume2) pak pokračuje od nakresleného zvuku až po úplně zkreslený. Úroveň zkreslení druhého kanálu je závislá na nastavení gainu prvního kanálu. Maximální zkreslení je hutné a přitom pěkně dynamické. Na čistém kanálu lze pracovat jak s barvou zvuku tak jeho charakterem a na zkresleném kanálu se pracuje především s charakterem zvuku, podle toho jak a kolik signálu projde zkreslením. Následují vychytané korekce pro basy, středy a výšky zařazené ještě před zkreslením. Ovládače potenciometrů pro korekci basů a výšek mají zdvojenou vytahovací funkci Pull s názvy Boost pro basy a Bright pro výšky. BASS (BOOST) CONTROL po vytažení posílí basové frekvence a zvuk okamžitě "zmohutní" a přidá na hlasitosti. Tímto vytažením se zároveň vyřadí korekce a nastavit zvuk lze právě jen na potenciometru BASS (BOOST) CONTROL a funguje to velmi dobře. Funkce BASS (BOOST) CONTROL má zdvojený variabilní ovládač konstruovaný pro "vystřižení" nebo "posílení" nízkých frekvencí. BOOST CONTROL je aktivován je-li vytažen ovládací potenciometr. Po vytažení dává konstantní 16db zisk do preampu, zatímco ovládače pro basy, středy a výšky jsou odpojeny. Stejně tak ovládač výšek TREBLE má funkci (BRIGHT) CONTROL což je opět zdvojený variabilní ovládač konstruovaný pro "vystřižení" nebo "posílení" vysokých frekvencí. Funkce BRIGHT CONTROL pracuje velmi jemně a posílí vysoké frekvence ve zvuku mírným přiostřením a zvýrazněním. Dále následuje potenciometr Presence, který zvýrazňuje výšky na koncovém stupni aparátu. Pak je zde ovládač pro pružinový reverb Accutronic a velmi užitečný a hlavně efektivní (+/- 18dB) 5-band equalizer.